Paste cu somon

paste cu somon

Ingrediente:
- 250 g paste;
- 150 g somon file afumat;
- 200 g smantana lichida;
- 3 linguri parmezan ras;
- o ceapa mica;
- 2 linguri de ulei;
- patrunjel;
- sare;
- piper.

Mod de preparare:
Intr-o cratita cu apa care fierbe deja, in care se pun intai o lingura de ulei (pentru ca pastele sa nu se lipeasca intre ele) si sare, se pun pastele la fiert. Pastele se lasa la fiert exact timpul mentionat pe ambalaj, altfel devin lipicioase (de obicei 10-12 minute). De data aceasta eu am ales penne rigate, prefer pastele scurte de obicei; pentru aceasta reteta nu are importanta forma pastelor alese.
In timp ce pastele fierb se pregatesc ingredientele penru sos: somonul se taie in cuburi mici, ceapa de taie foarte marunt, patrunjelul la fel. De data aceasta am folosit cascaval in loc de parmezan. Cu siguranta italienii nu ar fi de acord cu mine, dar mie mi se pare ca pastele sunt la fel de bune si cu cascaval.
Intr-o tigaie in care se pune o lingura de ulei la incins se pune ceapa la calit. Cand ceapa devine aurie se pune si somonul. In cateva zeci de secunde acesta isi va schimba culoarea. Atunci inseamna ca este suficient de gatit. Este deja afumat, nu are nevoie de prea mult timp de preparare. Dupa ce s-au calit cele doua ingrediente se pune smantana lichida si se amnesteca pana se incorporeaza ingredientele. Se pune piper (se sare nu mai este nevoie, somonul este suficient de sarat), apoi parmezanul ras si patrunjelul. Pentru pregatirea acestui sos sunt suficiente cele 10-12 minute, timp in care pastele se fierb. Pastele se scurg intr-o strecuratoare si se pun in tigaie, peste sos. Se amesteca bine si se servesc fierbinti.

Sunt pastele mele preferate. Multumesc Cosminei, prima data am mancat acest fel de paste preparat de ea. Si cele cateva dati care au urmat tot datorita ei am putut gati aceste paste pt ca mi-a adus ingredientele din Italia.
Pofta buna!
paste cu somon
O zi delicioasa,
Cami

Un comentariu: